۱۰۰ کشور داد و ستد با ایران را لغو کردند
نوشته شده توسط : alipour

۱۰۰ 
مملکت بخشید و ستد با کشور‌ایران را لغو کردند پایشگر-وزیر امور خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد به توافق جدیدی با کشور ایران رسد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، وزیر خارجه آمریکا به هم پا وزیر خزانه داری این مرز و بوم در نشستی خبری درباره تحریم های ایالات متحده درمقابل کشور ایران صحبت گفتند .

به نوشته مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جاری دوشنبه به تشریح جزئیات بیشتری درباره تحریم های یکجانبه و غیررسمی اخیر این کشور علیه ایران پرداخت .

وزیر 
خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری خود در این خصوص داعیه کرد: به دنبال فشار اقتصادی بی سابقه بر ایران هستیم تا این میهن نتواند عالم و خاورمیانه را بی ثبات کند! 
مایک پمپئو ادامه داد: امیداریم که به توافق جدیدی با کشور‌ایران برسیم . امروز تمام تحریم های کنسل شده به واسطه برجام را گشوده می گردانیم . در زمان سر گروهی جمهوری ترامپ، ۱۹ دُور از تحریم ها را در مقابل ایران اجرا کردیم . 
با اعلام تصمیم آمریکا از ماه می، بیش از ۱۰۰ میهن بخشید و ستد خود با تهران را لغو کرده اند! 
او در ادامه مدعی شد: هر کسی با کشور ایران بر مغایر این تحریم ها، بخشید و ستد کند عواقب دردناکی در انتظارش خواهد بود! معافیت ها برای برخی از کشورها به برهان اطمینان یافتن از عدم پیدایش معضلات برای ان ها به رخ موقت است .

پمپئو بیش تر کرد: چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه جزء ۸ مرز و بوم معاف از تحریم ها هستند؛ به گفتمان برای به صفر رساندن واردات نفت از کشور‌ایران ادامه می دهیم . درآمدهای نفتی کشور ایران در بانک های بیرون از این مملکت فقط می توانند در امور بشردوستانه به کار بروند .

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی، استیو منوچین وزیر بانک داری آمریکا نیز گفت: روز جاری واشنگتن آخری گام های خود را در مسئله تحریم های بدون نقص کشور ایران برداشت . امروز تحریم های بی نقص خود علیه تهران را گشوده می گردانیم . بیش از ۷۰۰ فرد، گروه، هواپیما و کِشتی را تحریم کردیم که در تاریخ ایالات متحده بی سابقه بوده می باشد .

وزیر بانک داری آمریکا افزود: صدها شخص و تیم دیگری که تحریم های آن ها پس از توافق هسته ای برجام کنسل گردیده بود، را مجدد در فهرست تحریم ها قرار دادیم . امروز ۵۰ خزانه ایرانی و بیش از ۵۰ شرکت پایین تیم ایرانی را هدف قرار می دهیم . ۴۰۰ قضیه مختص در حوزه های کشتیرانی و هواپیمائی اهل ایران و نیز ۲۶۰ نفر نیز در لیست تحریمی ما می‌باشند .

او ادعا کرد: بیش از ۹۰۰ زمینه مربوط به کشور‌ایران در ارتفاع دولت ترامپ در ۲ سال قبل تحریم گردیده اند . ایران زیر فشار های خرد کننده بین المللی قرار داراست . آن ها می بایست از توسعه و گسترش سلاح های (دفاع) موشکی خود خودداری کنند! از تلاش تهران به مراد دُور زدن تحریم ها نیز پرهیز می کنیم .

پمپئو در جواب به خبر نگار اسکای نیوز در رابطه روش دوگانه واشنگتن در قبال ایران، در ادعائی مضحک مدعی شد: راه و روش ما در دولت ترامپ در این باره یکسان بوده می‌باشد . 
کشور ایران جان شهروندان آمریکائی را در خطر قرار داده است! 
منوچین در جواب به خبرنگاری در رابطه تعامل این مملکت با اتحادیه اروپا در این خصوص طولانی تر کرد: ما هیچ وقت نگفتیم که اروپائی ها از تحریم ها معاف می شوند . ما انتظار داریم که آن ها با ما همکاری نمایند . تنها بخشید و ستد بشردوستانه می توانند انجام شود . به همه کشورهای اروپائی گفته ایم که دقیقا ما به دنبال چه چیزی هستیم . برخی از کمپانی های اروپائی تصمیم به جدا داد و ستد با کشور ایران گرفته اند .

پمپئو در پاسخ به خبر نگار الجزیره که در رابطه «برخودر دوگانه و متعدد واشنگتن در قبال کشور ایران و عربستان» سئوال کرده بود، مدعی شد: کشور ایران به حوثی ها در یمن امداد می کند، اسرائیل را به فنا تهدید می کند، به شیعیان در عراق یاری کرده و به دولت سوریه امداد می کند؛ پس در میان اخلاق کشور ایران و عربستان تفاوت زیادی وجود داراست .

پایگاه خبری تحلیلی
ریاض در راستای پیکار با تروریسم خیلی عملکرد کرده است! 
در ادامه خبرنگاری از وزیر خارجه آمریکا درباره ۳ معافیت تحریمی واشنگتن درمقابل تهران سئوال کرد . پمپئو در جواب گفت: نیروگاه بوشهر گوشه ای از استثنائات ما در این خصوص هستند . موارد معافیت سه گانه، محدود و موقت میباشند و به زودی داده ها آن را منتشر می کنیم .





:: برچسب‌ها: پایگاه خبری تحلیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: